сряда, 28 февруари 2018 г.

Кой и защо ни следи в Интернет? Маркетинг и реклама

Най-мащабното следене в интернет носещо приходи от милиарди годишно се провежда от рекламният бизнес. Рекламите са навсякъде. Множество рекламни сървъри събират всевъзможни данни за потребители, потребление, трафик, търсения, прегледи, действия и какво ли още не с две цели: по-добро рекламно позициониране и повече печалба! За да постигнат тези си цели те подлагат посетителите на уеб сайтове на безмилостно следене и анализ на поведението и интересите.
Ето ви един пример, за който четох съвсем на скоро. Ако посетите сайт със съвети за здравето в търсене на лек за гъбички по краката и там прочетете някоя полезна статия вие вече сте цел на рекламните агенции и техните жадни за пари клиенти. После където и да идете, в това число и на личният ви профил в любимата ви социална мрежа, вие ще бъдете щедро оферирани от множество лекове за вашите крачета. Целият свят вече знае, че изпитвате неудържим сърбеж по краката. Вие искахте ли светът да знае? Същият сценарии ще се повтори и ако направите някое проучване за дипломната си работа. Дълго след нея, а вероятно и след избавяне от неудобството по краката, вие ще бъдете подлагани на все по-апетитни, ефективни и нови оферти от компаниите производители на какво ли не. Проверете хотелите в любимият си курорт и дори в електронната си уеб поща ще получите оферти за екскурзии, ресторанти, клубове, дори времето за идните почивни дни там, а не в мястото ви на обитание в момента. Как ли са разбрали тези услужливи компании?
Схемата ви е позната от статията ми за социалните мрежи!
Разбира се рекламните агенции разчитат на собствените си реклами да доставят и информация за потребителите, които са ги заредили на браузърите си. Мрежа от реклами на партниращи си агенции или гиганти в бранша обхващат множество сайтове и така отново проследяват пътят ви в интернет и знаят вашите желания, интереси и нужди. И пак по-добре от самите вас! Другият начин, разбира се, са бисквитките, които са изклюкарили за сърбежът и желанието за отдих. Златна информация за рекламните агенции, които на драго сърце радват своите клиенти с по-големи печалби.
Тук е моментът да спомена и за едни специфични агенции, които се занимават със създаването и поддръжката на хранилища с данни за хора. Тези данни се събират чрез „буболечки”, вградени в сайтовете външни елементи, и други средства за дигитално следене. Данните за хора като вас, които просто сърфират, забавляват се, пазаруват или вършат работа в интернет се ПРОДАВАТ на трети страни, като рекламни агенции, корпорации, социални мрежи и други заинтересовани лица, които имат нужда от големи групи потребители (каквито са политиците преди и по време на изборни кампании).
ЗАПОМНЕТЕ: вие сте важни за техните печалби и те ще направят всичко за да ви накарат да купувате и/или ще търгуват с вас самите, а вие ще се радвате на все по-голямо изобилие от реклами и все по-малко реално поле с информация в сайтовете. Просто погледнете някой от любимите си сайтове и вижте сами колко място е отредено на важните реклами и колко остава за същината на въпросният сайт.
Можете ли да направите нещо? Да! Блокери на съдържание и реклами! По този начин защитавате себе си от влиянието на рекламите и блокирате възможността да бъдете следени от рекламните агенции, агенциите за събиране на данни, корпорациите и другите желаещи да търгуват с вас.