събота, 21 май 2016 г.

Дигитална обсесия 1част: ‘Смарт’ устройства и Интернет



ПРИЗНАЦИ:
-Ако първото което правиш сутрин е да провериш своето ‘Смарт’ устройство и ‘социалната’ мрежа => ТИ СИ ДИГИТАЛНО ОБСЕБЕН!
-Ако твоето ‘Смарт’ устройство е постоянно в ръцете ти, а носът ти е забоден в екрана => ТИ СИ ДИГИТАЛНО ОБСЕБЕН!
- Ако зареждаш ‘Смарт’ устройството си повече от веднъж на ден и постоянно се чудиш къде да включиш зарядното му => ТИ СИ ДИГИТАЛНО ОБСЕБЕН!
-Ако постоянно се информираш за това, кой, какво е публикувал, споделил, тагнал и какви снимки е качил в Мрежата => ТИ СИ ДИГИТАЛНО ОБСЕБЕН!
Новите умни технологии и интернет са нещо полезно, удобно и необходимо, но прекалената употреба и злоупотреба, водят до обезпокойтелно поведение на индивида и  на цялото общество. Загубата на здрав разум в използването на тези уствойства и постоянното присъствие в Интернет водят до нова болест на съвремието ни ; ‘Дигитална обсесия’.
Как да се справим с нея?
1.Дайте си сметка колко време губите в това да отсявате ‘плявата’ от реално това което ви интересува или засяга пряко. Често следите  двама, трима приятели, с които ви е приятно да комуникирате, но получавате информация за 20-30 странични и не толкова значими за вас личности.
2.Същото е и с приложенията за информация. Дайте си сметка, какво всъшност ви интересува и следете само него. Ако се интересувате от Спорт – вие всъшност следите една две дисциплини, но получавате и информация за нечии национален отбор по ‘петанк’. По възможност следете само нещата които ви интересуват, не губете време в излишна за вас информация.
3.Степенувайте по важност имейлите, които получавате. Най-добре ги разделете по папки: спешни- на които да отговорите веднага; важни – които се нуждаят от вниманието ви, но не веднага; незначителни – такива, които можете да преглеждате по веднъж на ден или да пропуснете. Съветвам ви да направите така и със ‘социялната’ си мрежа, разделете приятелите си на кръгове.
4.Определете ‘часова зона’ за използване на вашето ‘Смарт’ устройствао  или Интернет. За да сте концентрирани в това, което правите и да не губите ценно време.  Не ви съветвам това да е сутрин. Според психолози това е най-лошия момент да се залеете с негативни емоции и глупостта на другите. Сравняват това действие като ‘ да започнете денят си с грешният крак’. Погрижете се първо за себе си, после за близките около вас и чак тогава за всички останали.